måndag 16 augusti 2010

Tjeckerna i olika kedjor

Har gått många timmar nu och börjar så smått tina upp efter LHC-träningen i Cloetta center i förmiddags.
Svinkallt?
Det är bara förnamnet.
Alltid lika svårt att bedöma en träning, men känslan var att det var helt okej fart, men liksom i träningsmatcherna så här långt för mycket slarv och för hög felprocent.
Formationerna såg ut så här:
Johansson, Persson, Håkanson, Zackrisson, Petterström --
Pihl, Andersson, Jämtin, Holmqvist, Lindhagen --
Hävelid, Dahlbeck, Karlsson, Andersson, Tolsa --
Bozic, Ekbom, Laumann Ylven, Molinder, Dahl.
Nu ska tjecktrion Josef Melichar, Jaroslav Hlinka och Jan Hlavac in i laget till veckans matcher och frågan var de ska placeras.
-- Det har jag inte bestämt än, sa tränar-Särkijärvi.
-- Men kommer du att spela Hlinka och Hlavac tillsammans? undrade jag.
-- Nej, det tror jag inte, sa han.
Mitt förslag:
Hlavac med Håkanson och Zackrisson, Hlinka med Andersson och Jämtin.
Samtidigt skulle jag gärna vilja ha Hlinka ihop med Zackrisson, men . . . nej, det får bli så här.
Tror jag.