måndag 7 juni 2010

Hett på träningen

Hade just kommit till LHC:s innebandyträning i Stångebro när det hettade till.
Rejält.
Martin Laumann Ylven tacklade Andreas Jämtin över sargen och det slutade med att hetsporrarna några närkamper senare rök ihop rejält. Om inte lagkompisarna gått emellan hade det blivit riktigt slagsmål.
-- Äh, det är sånt som kan hända när det är tajt och man är trött i huvudet. Då kan det brinna till, sa Laumann Ylven när jag pratade med honom efteråt.
Att slåss med sin lagkompis -- jag kan hålla med om att det låter konstigt. Samtidigt vet hur jag det kan vara när vi själva lirar innebandy nere i källaren på jobbet.
Det kan bli rätt hett då också.
Kan avslöja att även vanligtvis snälla och städade journalister tillfälligt kan förändras till adrenalinstinna hannar med horn i pannan.
Vem som är värst?
Nja, det säger jag inte.
Och jag vet att det i exempelvis HV 71 inte alls är ovanligt med slagsmål på träningarna. Pratade med Janne Karlsson, guldcoachen, om det där i höstas.
Han sa:
-- Jag har inga problem med det. Ibland brinner det till när det ska vara så matchlikt som möjligt. Då kan det smälla. Inget konstigt med det, bara man är polare efteråt.
Mer om inledningen på LHC:s "helvetesvecka" med extremt mycket träning i tidningen i morgon.
Nej, förresten en sak till:
De äldre vann den omtalade innebandymatchen mot de yngre med 12--8.
-- Du har väl rubriken klar? Veteranerna leker, sa Niclas Hävelid och log.
Nja, men här är i alla fall vinnarlaget: Mikael Håkanson (målvakt), Hävelid, Jämtin, Johan Andersson, Michael Holmqvist och Jari Tolsa.