onsdag 16 juni 2010

Hlinka -- som väntat

Jaroslav Hlinka kvar i LHC en säsong till.
Som väntat.
Har flera gånger skrivit det och jag står fast vid att jag allra helst hade sett att LHC tänkt nytt. Under två säsonger har inte tjecken någon gång varit bäst när det gäller.
Samtidigt börjar jag alltmer vänja mig vid tanken. Hlinkas närvaro nästan garanterar en topplats i grundserien och med tanke på att Mårtensson försvinner gör inte klubben fel som behåller sin andra poängmaskin.
Nu ska det bli spännande att se vad förändringen i båset betyder för Hlinka på isen. Något säger mig att Särkijärvi har svårare att acceptera de glidartendenser som med ojämna mellanrum gör sig påminda.
Frågan är vem som ska svara för målen och poängen innan H & H anländer. Det går inte att handla för pengar som inte finns, men LHC skulle verkligen behöva fylla på med en forward av hög klass till de två första kedjorna.
Jag hävdar fortfarande att det bästa för laget är Hlinka och Hlavac i olika formationer och att den förstnämnde bör placeras med Patrik Zackrisson.
Men det förutsätter nog ytterligare förstärkning.
Annars måste förmodligen alla de bästa äggen läggas i samma korg för att få till nödvändig spets.