torsdag 3 juni 2010

Min ranking av elitserien

Vet inte om ni såg det i dagens tidning, men kom med min ranking av elitserielagen just nu. Vad säger ni? Håller ni med? Är jag fullständigt fel ute?
Kom med era förslag!
Nåväl, så här tippar jag elitserien med nuvarande trupper:
1) Färjestad
2) HV
3) Djurgården
4) Frölunda
5) Skellefteå
6) LHC
7) Timrå
8) Luleå
9) Södertälje
10) Brynäs
11) Modo
12) AIK
Läget kan naturligtvis förändras från dag till dag, beroende på vilka spelare som tillkommer och vilka som försvinner. Som jag skrivit tidigare: inte alls fel att LHC ändrar karaktär på laget, men för att kunna gå riktigt långt krävs mer spetskompetens.
Att Hans Särkijärvi tagit över som tränare är positivt.
I det här läget, med det här laget, passar det bättre med norrländskt ledarskap i stället för tjeckiskt.