måndag 18 juli 2011

Smart av LHC

På onsdag åker Tony Mårtensson och Mattias Weinhandl till St Petersburg och samlingen inför den säsong som komma skall. En utrensning är på gång i den stjärnspäckade truppen och bland annat ska jättestjärnorna Maxim Susjinskij och Alexej Jasjin tvingas lämna.
Mårtensson har tillsammans med Niklas Persson, Calle Gunnarsson, Jonas Junland och Patrik Zackrisson hållit igång med träningen i Linköping under sommaren.
Under ledning av LHC:s fystränare Lasse Thörnholm.
Smart av LHC att bistå med den hjälpen.
Viktigt att bygga upp och vårda den typen av relationer för att på sikt få ett större nät av hemvändare.

Såg att någon spekulerade i att Brendan Morrison (som blir kvar i Calgary) skulle tillbaka till Linköping.
Hm.
Då hade i så fall Joakim von Anka behövt gå in som extrasponsor.
Har i dessa semestertider varit fullt upp med annat på jobbet under senaste veckan och jag har ännu inte lyckats luska ut vem det är som LHC vill ha som ersättare till Michael Holmqvist.
Får återkomma i ärendet.
Men klart är att det letas i Nordamerika.

Wow, vilken dramatisk VM-final i Tyskland i går. Den bästa dammatch jag sett.
Framtiden är Japans.

Något säger mig att Djurgården kan bli en het utmanare till våren.

Men Färjestad blir favorittippat.

Firade ettårig bröllopsdag i helgen.
Tiden går fort när man har roligt.

Har någon nykomling, någon gång, rustat lika starkt som Växjö?
Jag tror banne mig inte det.

Vet inte om ni såg det, men division 2-laget Motala AIF förstärkte i förra veckan med forwarden Johan Hedberg som tidigare spelat i -- Turkiet.
Måste säga att jag är nyfiken på klassen på den ligan.