torsdag 12 november 2009

Clownnäsa på, Vinnerborg

Jag erkänner.
Jag har skällt (alldeles för mycket) på en och annan stackars fotbollsdomare genom åren.
Om jag stått i LHC-båset hade jag inte kunnat hålla käften i kväll heller.
Det är en fullständig gåta hur Marcus Vinnerborg kunde undgå att blåsa för interference när Yared Hagos körde över Fredrik Emvall just före 2--2-målet.
-- En kollision, sa domaren efteråt.
Hm.
Det är bara att titta på bilderna.
Jag har ofta sagt att jag gillar Vinnerborg och fel gör vi alla, men det hjälper inte.
Den här gången åkte domaren hem till Ljungby med clownnäsa på.

Enligt uppgift var det också någon av linjedomarna som uppfattade att Skellefteå vid ytterligare ett tillfälle hade en man för mycket på isen, men nobbade att blåsa med motiveringen "ibland måste man blunda".
Stämmer det är det förskräckligt.

. . . å andra sidan kan man ju tycka att LHC ändå på något sätt borde ha kunnat frysa pucken i sarghörnet före den sena kvitteringen. I två av de tre senaste matcherna har det nu tappats poäng i slutminuten.
Där måste det bli bättring.

Tränar-Lener -- vet inte om jag någon gång hört honom så irriterad som när vi pratade för någon halvtimme sedan -- hade delat på Hlinka och Hlavac i grunduppställningen, men båda tjeckerna var faktiskt (tillsammans med Tony Mårtensson) på isen vid den förstnämndes båda mål.
Så kan det gå.

Sju poäng vardera av Hlinka och Hlavac nu -- på sex matcher. Starkt jobbat.

Såg ni förresten Andreas Jämtins tackling på Jyri Marttinen?
Mer sånt, tack.

Tre raka segrar -- men nu har LHC bara tagit tre poäng på de tre senaste matcherna.
Det borde ha varit åtminstone tre till.