söndag 8 november 2009

Hoppas ingen blev förkyld

Någorlunda tillbaka på benen efter en sällsynt trist sjukvecka.
Fortfarande hostar som jag bara den, men nu låter jag bara mycket värre än vad det är. Febern är (äntligen) borta och i morgon är det jobbdags igen.
Skönt.
Såg delar av Finland--Sverige från Helsingfors och det är bara att hoppas att inga svenska spelare drog på sig några allvarliga förkylningar för jösses, vad det blåste.
Jösses, vilken förnedring.
Pinsamt.
Flera av backarna sågades fullständigt av herrar experter och definitivt inte utan anledning. Men samtidigt: vad finns i elitserien att slänga in? Ännu en veteran, Niclas Hävelid, visst -- men sen?
Ja, inte är det många.
Det är egentligen ännu allvarligare än 0--7 mot Finland.
Väldigt mycket har handlat om Peter Forsberg och han har väl varit ungefär som väntat. Några ögonblick av briljans mot Ryssland i lördags, men annars godkänd.
Varken mer eller mindre.
Det är bara en känsla jag har, men jag är inte alls säker att självkritiske Forsberg fick de besked han ville ha. Jag är inte alls säker på att det var tillräckligt bra för att det ska bli en fortsättning.
Niklas Persson fick mycket beröm av herrar Renberg och Wikegård och jag kan bara hålla med. Skratta ni, men den förre LHC-aren k a n faktiskt finnas med i racet för den sista platsen i en blågul defensiv fjärdekedja i OS.