torsdag 4 augusti 2011

Om knäet, SJ och M&M

Får tacka för motionstipsen, men fortfarande känns inte knäet riktigt redo för några större fysiska ansträngningar.

Wallin, Sandström, Jonsson, Kilström, Fälth, Jaakola, Gunnarsson. . . och nu Johan Fransson. På papperet har Luleå elitseriens bästa backbesättning. Inte sjutton kan man väl plocka in Janne Ninimaa också?

Jag hoppas verkligen att jag reagerat om jag suttit i samma kupé som den elvaåriga tjejen som SJ kastade ut från tåget.

Efter avklarad grill tänkte jag bara se början av IFK Göteborg--AIK på teven.
Tjenare.
Gick inte att slita sig.
Allsvensk fotboll när den är som bäst.

På tal om fotboll: näst intill smärtsamt att se glimtar av Liverpool mot Vålerengen häromkvällen.
Det fanns inget försvar för det försvaret.
Dalglish får vara hur mycket kung som helst, men fortsätter han bara att värva femtielva mittfältare blir det inte särskilt den här säsongen heller.

För er som undrar över LHC:s isträningar: kolla på klubbens hemsida (www.linkopinghc.com), välj fliken ungdom och klicka sedan på istider. Lätt som en plätt.

Så trött på den vansinniga uppståndelsen över att Måns Z och Marie S gjort slut.
Är det verkligen en så stor nyhet? Kan de inte lämnas i fred nu? Har vi, du och jag, verkligen så mycket med det att göra?
Det tycker inte jag.

Bara en sak till apropå en kommentar till tidigare inlägg:
Nej, jag badar inte i kalsongerna.
Det är bara möjligen så det ser ut.
Märkesbadbyxor inköpta på HM för 79 riksdaler.