onsdag 15 september 2010

Magisk stämning

Elitserien är bara 20 minuter bort nu.
Jag har längtat.
Nästan alla LHC-spelare hann av isen (Klas Dahlbeck var sist) efter uppvärmningen innan första AIK-are tog sig mot omklädningsrummet.
Känns laddat och såg laddat ut.
Strax nedanför läktaren har nåt slags liveband lirat under senaste halvtimmen. Senast var det Europeklassikern "Rock the night" som dunkade ur högtalarna.
Lät väl. . . sådär.
Själv tyckte jag att "Open your heart" var bästa Europelåten, om jag minns rätt.
Pehr Claesson och Morgan Johansson dömer och säg så här: jag skulle inte bli förvånad om det blir rörigt.
Läser programbladet där Andreas Jämtin säger att "för min del är det viktigare att vara på isen än att sitta i utvisningsbåset". Återstår att se om han tänker på det i stridens hetta när Patric Blomdahl får för sig att reta upp LHC-aren i kväll.
Jag är inte så säker på det.
Det börjar fyllas på rejält på läktarna.
Mäktiga "Å vi e AIK" med bland andra Olle Ljungström dånar och jag måste kolla upp vad originalet heter.
Just det.
"The last farewell".
Känns som det kan bli magisk stämning i kväll.