torsdag 30 september 2010

På plats i Karlstad

Händelserik dag sedan jag fick reda på att Niklas Persson just nu är på väg hem över Atlanten. LHC är väldigt intresserat, som ni kan läsa i artikeln här intill.
Förstås.
Nu ska här laddas om för Färjestad--LHC i Karlstad.
Blir inga problem.
Hade just parkerat bilen när jag mötte Hans Särkijärvi och målvaktstränaren Fredrik Mikko på löprunda.
-- Ser det bra ut? sa Särkijävi.
-- Jodå, sa jag.
LHC-laget blir det förväntade.
Bara Viktor Ekbom saknas av de ordinarie.

Noterar att Expressen AVSLÖJAR att LHC blir utan bonus från Hugo Stenbeck.
Jo, det var ju också ett avslöjande.
Det kunde alla som läste Correns hemsida läsa redan i tisdags.

Fredrik Norrena såg laddad ut när han stretchade utanför arenan.

Tankade på vägen upp och fick betala 509,50.
I morgon är 50-öringarna borta.
Kändes nästan historiskt på nåt sätt.

Blir alltid nästan illa till mods när jag kör igenom grådystra Björneborg.

Radioproffset Lotta Bromée är verkligen ett utmärkt sällskap i bilen.

Vill till att man har glasögonen med sig till Löfbergs lila arena. Avståndet från pressläktaren till isen är . . . hm, rejält tilltaget.

Hur det går i kväll?
Någon gång måste första LHC-förlusten efter ordinarie tid komma och jag tror att det sker i kväll.
Å andra sidan har jag en sällsynt förmåga att ofta tippa sällsynt fel.