torsdag 18 februari 2010

Jag vek ned mig

Vek ned mig i natt.
Såg två perioder av Sverige--Tyskland, men sen kom John Blund och slog mig stenhårt i huvudet. Om jag fattat saken rätt missade jag inget av värde i sista perioden.
2--0 var ungefär som väntat i första matchen, nästan helt utan träningar tillsammans.
Några reflektioner, bara:
Du som sov missade inte mycket.
Henke Lundqvist såg alert och säker ut i målet.
Magnus Johansson hamnade några gånger under tryck i egen zon, men var som vanligt ett bra anfallsvapen.
Johan Franzén kan inte hålla till i fjärdekedjan så länge till.
Henrik Zetterbergs arbetskapacitet får honom alltid att glänsa.
Tredjekedjan med Alfredsson, Bäckström och Eriksson var vassast.
Bengt-Åke Gustafsson & Co hade snygga kostymer.
Och, framförallt:
Det är mycket som måste bli bättre.
Det kommer det att bli också.