lördag 10 december 2011

Bra reklam för svensk hockey

Det byggs fortfarande på den tillfälliga arenan på Elmiafältet.
Man kan kanske tycka att allt borde vara klart en timme före nedsläpp, men det är det inte.
Inne i pressboden är det varmt som i en finsk ångbastu. Utanför är det några plusgrader, sju sekundmeters vind och uppehåll. Bussen med LHC-spelarna passerade just utanför fönstret.
Hardcore Superstar skulla ha uppträtt före nedsläpp, men fick tydligen förhinder och i stället kommer nåt band vid namn Ammotrack.
Be mig inte förklara om det blir någon skillnad överhuvudtaget.
Men det ska bli kul med matchen.
Det är viktigt att det inte går inflation i utematcher, men någon gång per år känns bra. Att ställa till med sådana här publikfester är givetvis ett smart drag av de som vill göra reklam för svensk hockey.
Och en hockeyrink i elljus är onekligen vackert.
Det blir garanterat annorlunda för spelarna. Visst är det en happening och häftig upplevelse med ovanliga förutsättningar -- men lik förbannat står tre ytterst viktiga elitseriepoäng på spel.
Och jag undrar vad exempelvis Fredrik Norrena tycker om det.
Egentligen.
/ PB