måndag 12 december 2011

Fugas är väl inget ord?

Ska LHC ta sig till slutspel krävs att man har Modo, AIK, Växjö och Timrå bakom sig. Om nu inte även Djurgården dras in i den striden?

Har blivit drabbad av det där med Wordfeud och föll mycket tungt mot hustrun tidigare idag.
Är fortfarande sur över hur att ett ord som "fugas" kan godkännas. Och att jag inte fick chansen att spela lika många gånger.

Man kan säga mycket om Hans Särkijärvi, men LHC-tränaren har verkligen stått rak i blåsten, svarat på frågor och ställt upp på presskonferenser och intervjuer.
Det ska han ha cred för.

Samtidigt som El Clasico avgjordes i Madrid i lördags satt jag i bilen på väg hem från Jönköping.
Livet är fyllt av tunga ögonblick.

Handboll är verkligen skitkul på tv. Synd bara att resultatet blev som det blev.

På tal om det: absolut ingen tvekan om att Claes Hellgren kan handboll . . . men ibland blir det bara för mycket.

Möjligt att Frölundas Magnus Kahnberg kan göra comeback i European trophy-kvarten mot LHC i Salzburg på fredag.
Sebastian Karlsson får vänta till Djurgården på annandagen.

Miljardbygget Chelsea på väg att slå miljardbygget Man City.
Inte ofta jag suckar när kollega Mildaeus gäng torskar, men den här gången gör jag det.
Vi (eller Liverpool, om ni så vill) blir nog inte bättre än sexa den här gången heller.

LG Hockey Games i Globen blir Oddset Hockey Games.
Skit samma.
Jag kommer att säga Sweden Hockey Games ändå.

Glenn Hysén på twitter:
"Peter Ijeh blev värvad igen. Peter igen? Ha d gott. Glenn."
Västkusthumor när den är som bäst.
Eller sämst.

Starkt avsnitt av "Så mycket bättre", med Mikael Wiehe i centrum, i lördags.
Om man nu bortser från E-typs lustmord på "Titanic". Tomas Ledin är ingen bloggfavorit, men versionen av "Den jag kunde va" var utmärkt.

Granen på plats i vardagsrummet.
Kan vara kvarterets vidaste.
Men den är fin.

Fugas. . . vad är det för jävla ord?

/ PB