torsdag 8 december 2011

På plats i Foppaland

Det tog lite längre tid än väntat, men nu är jag i alla fall på plats i Foppaland.
Mer snö här än hemma, men inga mängder.
Än.
Ska tydligen komma en massa i morgon bitti, så jag har bokat om hotellet.
Tar hyrbilen till Sundsvall redan efter matchen framåt natten.
Sen får man se om tåget går som det ska i morgon förmiddag.
Blir spännande.
Eller inte.
Fjällräven center är verkligen vackert belägen nere vid vattnet. Det finns inte många arenor där publiken är lika partisk. Det har onekligen sin charm det också.
Var under resan norrut i kontakt med Johan Hemlin och sportchefen följde inte med LHC-flyget till Övik. Nyförvärvsjakten går vidare och vilken dag som helst presenteras minst ett nytt namn. Det vågar jag lova.
Vi får återkomma till det.
LHC-läget är som bekant akut, men med rådande mentalt tillstånd tror jag inte alls att det är någon nackdel att spela på bortaplan. LHC har två vinster och sex förluster (varav fem i rad) efter landslagsuppehållet, Modo har sex vinster och två förluster.
Det är en väldig skillnad på formkurva.
Extremt viktig match är det hur som helst. Ska det bli slutspel tror jag fortfarande att LHC måste ha AIK. Modo, Växjö och Timrå bakom sig.
/ PB