lördag 3 december 2011

Mest desperat vinner?

Blir tydligen mycket folk i CC i eftermiddag.
Om jag fattade rätt i går talar prognosen på uppemot 8 000 åskådare.
Själv avstår jag den här gången.
Har ledig lördag och är uppbokad av 40-årskalas.
Hur det går?
Tja, LHC borde vara mest desperat efter poäng och det k a n avgöra. Har tippat 3--2 efter förlängning och får stå fast vid det. För många av lagen finns bara viktiga matcher numera och det här är ytterligare en.
Många vill se Hans Särkijärvi sparkad och mycket möjligt att något snart måste göras.
Men jag är fortfarande inte alls säker på att det är där som problemet finns.
Som jag skriver i dagens matchguide:
"Är LHC så mycket bättre än så här när det konstant tas betydligt fler utvisningar än motståndarna, när Magnus Johansson inte dominerar som vanligt och när Jaroslav Hlinka och Jan Hlavac varken gör mål eller assists?
Jag är inte så säker på det."

Och:
"Man kan kräva att spelare som Pontus Petterström, Michael Holmqvist och Martin Laumann Ylven ska göra en och annan poäng och framförallt producera mer än Fredrik Norrena, men man kan inte kräva att tredje- och fjärdekedjan ska lyfta laget.
Det kan bara de bästa göra."

/ PB