torsdag 25 december 2008

Dags att bryta sviten

Har fallit sig så att jag är ordinarie ledig över jul och tänker försöka vara så också. Därför blir det ingen rapport från juldagens LHC-träning. Har ärligt talat inte en aning om hur Lener tänker formera laget till hemmamötet med Brynäs i morgon, men utgår från att det blir förändringar.
Oavsett vilket måste det vara läge för LHC att bryta den negativa sviten.
Bara en seger på de sex senaste matcherna. Bara en poäng på de fem senaste hemmamatcherna.
Det är för dåligt.
LHC har frågetecken för Andreas Jämtin, som inte riktigt verkar få ordning på den krånglande armbågen. Brynäs saknar bland andra målvaktsstjärnan Jakob Markström, Björn Danielsson och Mikael Lind.

Samling hemma hos mor och far med övriga familjen i morgon eftermiddag.
För ovanlighetens skull blir det hockey via teven i stället för på plats.

Ni har väl sett den stora nyheten på en av kvällstidningarnas nöjessidor idag?
”Kronér ville aldrig ha lila”.
Tyckte också att det var för jävligt.
Eller inte.

JVM-start natten mellan fredag och lördag, Sverige mot Finland, i Ottawa.
Nedsläpp: 00.30.
Tänkte försöka hålla mig vaken.

Alf Robertsson är död. Jag ska inte påstå att jag hade någon särskild reaktion till den av sjukdom svårt märkta sångaren, men jag såg honom i en tv-intervju i höstas. Den berörde mig.
Den sa mycket om tidens gång och om det där att brinna för livet.
Minns fortfarande en slags pratversion med omskriven text av den svenska nationalsången.
”Mitt land” hette den, om jag minns rätt.

Kul och intressant intervju med Marcus Birro på klassiska Café Broadway i Norrköping tidigare i veckan. Bara som att sitta i säkert tio minuter och diskutera Marco Materazzi.
Jo, jag inser att det låter rätt nördigt.

Såg bara delar av filmen i går, men har sett den förut och ”Tomten är far till alla barnen” är verkligen alldeles lysande.

Luleå vill ha Per Ledin till nästa säsong.
Där borde verkligen LHC vara med och hugga.

Brynäs Daniel Widing är en annan spelare som jag skulle ha på önskelistan om jag vore Johan Hemlin.

En sak till:
God fortsättning!