torsdag 4 december 2008

Rapport från tåget

Rapport från tåget, på väg till Gävle.
Har precis mellanlandat på Stockholm central. Det är mindre snö, eller rättare sagt ingen alls, här än hemma. Måste säga att det är ganska avkopplande att sitta och tuffa fram genom landskapet. Har hunnit med att jobba en del också.

Brynäs har Alexander Sundström borta på obestämd tid.

Lundellboxen ”Maria, kom tillbaka” är aldrig fel som underhållning. Men nu blir det Lotta Bromée och P4 Extra i webradion.

På tal om SJ och musik: hur sjutton kommer det sig att man kommer ihåg texten till den där SJ-visan som väl Stefan Demert skrev och som vi sjöng på musiken i skolan för hundra år sedan?
”SJ, SJ, gamla vän, festligt att du lever än, men det ser rätt krasslig ut, snart hörs ditt sista tjut.”

Var inte den låten med i någon av "Sällskapsresan-filmerna" (fast med omskriven text), förresten?

För övrigt minns jag att vi sjöng om ”Myggan Hubert” också.

Pratade med Thomas Johansson i ett annat ärende (håll utkik i papperstidningen i morgon) innan jag åkte. Han skulle också åka till Gävle, för att kommentera matchen i Canal plus.
-- Perfekt med den nya vägen mellan Uppsala och Gävle. Då blir det mycket smidigare, sa Johansson, som numera bor utanför Stockholm.

Vet inte vad det är, men jag har så förtvivlat svårt att hetsa upp mig för världscupen i skidskytte.

En liten kille med napp, vi kan kalla honom Hampus, charmar alla här i vagnen.

Timrå tappar Tom Wandell till Dallas -- mitt under säsongen.
Sådan är hockeyvärlden numera.

Läser en intervju med Idolprofilen Anders Bagge i tidningen Kupé där han avslöjar att han är en sådan djurvän.
--Min sambo Petra blir tokig på mig för att jag stannar bilen och flyttar på sniglar och grodor när vi ska åka och handla. En sträcka som normalt tar fem minuter att köra tar ofta en halvtimme för mig.

Daniel Henriksson har fått spela de senaste matcherna i LHC-målet och jag hoppas att han står i kväll också. I det här läget känns det viktigt att verkligen ge honom förtroende och visa att ”vi litar på dig”.

Några platser bort i vagnen på tåget sitter en kille som är förbluffande lik Alvaro Arbeloa i Liverpool.
Men jag är rätt säker på att det inte är han.