lördag 20 december 2008

Vad visste Mårtensson?

Fredrik Norrena till ryska Kazan.
Jag är inte förvånad.
Så här var det: tillsammans med kollega Kustvik träffade jag Tony Mårtensson, utlånad från LHC till just Kazan, för lite snack inför landskampen mot Tjeckien i Malmö i torsdags. Vi pratade om diverse och kom bland annat in på målvakter -- och Norrena.
-- Jag vet att vi är ute efter en ny målvakt, sa Mårtensson.
-- Jaså. Hört något om Norrena? sa vi.
-- Nja, det vet jag inte, sa han och skrattade.
Sen, när vi gick därifrån, sa jag att "sjutton vet om det inte låg något i det där med Norrena till Kazan." "Tror du?", sa Kustvik. "Jag tror att han skrattade för att han tyckte att vi snokade lite".
Det tog ett drygt dygn.
Sen kom beskedet.
Fredrik Norrena -- till Kazan.
Och jag är rätt säker på att Tony Mårtensson visste mer än vad han sa.