onsdag 3 december 2008

Om Norrena, taskiga experter och sex i tv

Nej, jag tror inte att Fredrik Norrena spelar i LHC i vinter. Och troligen inte nästa säsong heller. Han har bra betalt av Columbus, familjen har rotat sig i USA och när NHL-karriären är över tror jag att finländaren återvänder till Åbo.
Men vem vet?
Jag har haft fel förut.
Många gånger.

Jörgen Jönsson slutar efter säsongen.
En av svensk ishockeys absolut största -- och den garanterat mest rödhårige. Dessutom enormt trevlig att ha att göra med.

Såg ni Filip och Fredriks program om sex som motionsform i måndags?
Det var . . . annorlunda.

HV 71 mot Espoo Blues i CHL-hockeyn i kväll.
Känns ärligt talat extremt ohett.

Vet inte om ni såg att jag tippade fullständigt fel när det gällde LHC:s segermatch mot Frölunda i söndags. Men jag var inte värst. Enligt en vanligtvis välunderättad källa till bloggen trodde en annan så kallad expert från Linköping, vi kan kalla honom för Glenn, på 8--1 till Frölunda.

Domarbasen Peter Andersson erkänner att det blev fel med Frölundas bortdömda mål mot Luleå.
-- Tyvärr fattade han inte rätt beslut, sa Andersson.
Kors i taket.