måndag 15 december 2008

Klubben måste agera

Puh, en minst sagt intensiv arbetsdag är över.
Borde naturligtvis gå och lägga mig, men det känns inte som någon idé. Är ändå fortfarande alldeles för mycket uppe i varv för att kunna somna. Det får bli lite bloggande och slötittande på tv i stället.
Frågan är bara var vi ska börja.
Okej, vi gör det med Hugo Stenbeck, som visade uppenbart dåligt omdöme när han kom full till Cloetta center förra veckan. Han erkände också att det var en "olycklig incident" när jag hade honom i luren tidigare under dagen.
Jag tror att Linköpings HC måste bryta med storsponsorn. I en tid när så mycket handlar om varumärke var det här bland det värsta som kunde hända. Hur mycket svärtas varumärket ned? Vad säger övriga sponsorer om klubben inte agerar?
Så här långt har klubbledningen valt att inte ge några kommentarer alls, men det känns knappast som en framkomlig väg. Det är lite för mycket av att stoppa ned huvudet i sanden och att blunda för problemen. Det har garanterat förekommit fulla sponsorer i Cloetta center tidigare, det är till och med troligt att några blivit omhändertagna under årens lopp, men det finns ändå skillnader.
Jag är ganska övertygad om att det kommer ett uttalande under tisdagen. Hela händelsen är tragisk, men den skickar helt fel signaler och LHC kan inte ta risken att förknippas med den här typen av saker.
Jag kan inte tänka mig det.
Pengar är viktiga, men det finns annat som är ännu viktigare.