måndag 26 januari 2009

Hellre Fernholm än Åkerman

Snart nedsläpp i Cloetta center.
Hyfsat formstarka LHC mot hysteriskt formstarka Djurgården.
Kan bli kul.
Har tidigare under dagen författat en kort krönika angående landslagstruppen till det som numera kallas LG Games i Globen. Ska inte upprepa allt -- det får ni läsa i papperstidningen i morgon -- men att Peter Forsberg skulle vara med?
Kan jag inte tänka mig.
Och sen när började man använda landslaget för att spela sig i form?
Nåvål, truppen ser stark ut och måste på papperet vara bland det bästa som Bengt-Åke G tagit ut till en Euro hockey tour-turnering. Bara en LHC-spelare, Mikael Håkanson, kom med. Jag hade gärna sett Daniel Fernholm där också.
Spelskickliga backar finns redan gott om, så i min värld hade Fernholm gärna fått ta platsen på bekostnad av överskattade Johan Åkerman.
Men det är ju inte jag som bestämmer.