fredag 30 januari 2009

Om VSK, Foppa, Persson och annat

En minst sagt nyhetsintensiv hockeyfredag . . . och så är man ledig. Så kan det bli ibland. Har tillbringat kvällen i uppfräschade fotbollshallen i Ryd.
Riktigt trevligt och välordnat.
Nu blev det inget avancemang för VSK, men 0--0 mot LFF var onekligen en fjäder i hatten.
Men det här ska inte handla om det.
Det ska handla om . . .
. . . Peter Forsberg som gör ett sista (?) försök -- i Modo. Jag hoppas verkligen att det lyckas, att han kan spela igen. För sin egen skull, för alla hockeyfans. Men det vete sjutton om jag tror på det förrän jag verkligen ser honom på isen. Oavsett vilket utfärdas skrällvarning för Modo inför slutspelet -- om Foppa & Co bara tar sig dit.
. . . LHC-målvakten Jonas Fransson flyttar till Norge och Stavanger. Hoppas det ger honom chansen att spela.
. . . LHC värvar Robin Persson från Oskarshamn. Robin. . . vem? Jag ska inte låtsas att jag har koll på backen, men utgår från att han är tänkt som "extragubbe" som kan rycka in vid skador. Med både Fernholm och Aalto borta antar jag att det kan bli ett och annat inhopp redan mot Modo i morgon.
. . . Jonas Höglund flyttar från Malmö till Södertälje. Han kan göra mycket nytta i kvalserien.
. . . Linus Omark in i svenska truppen till LG Games. Bra. Han borde ha varit där från början.
. . . Malmö hade en lönekostnad på över 30 miljoner kronor. I allsvenskan. Tro fan att det inte finns några pengar kvar då.
. . . nu blir det Kalt i Luleå. Dieter Kalt.
. . . lugnande besked angående Daniel Fernholms knäskada. Viktigt besked för LHC inför slutspelet.
. . . Mikael Håkanson säger att det inte är någon fara för LG Games -- trots att han väl åkte på en hjärnskakning mot HV i går? Jag trodde att det var minst en veckas vila efter en sådan smäll.