onsdag 14 januari 2009

Lener om Fransson

Tog ett längre snack med Slavomir Lener efter gårdagens LHC-träning. Det var trevligt och vi pratade säkert i en kvart om livet, om hockeyn och om allt möjligt.
Bland annat förklarade han varför inte Johan Fransson, trots att det fattades folk, inte fick spela alls mot Rögle i lördags. Något jag själv varit starkt kritisk till.
– Jag funderade på det och tänkte ta upp med det honom. Men jag gillade inte kemin i en sådan kedja. En sak om Jocke (Eriksson) och Niklas (Persson) spelat där. Eller (Jaroslav) Hlinka och (Jan) Hlavac. Nu kändes det fel och jag tror att jag gjort Johan en björntjänst om han fått spela.
-- Rätt eller fel, men det var så jag resonerade, sa Lener.
Det var också tydligt hur missnöjd han var med insatsen mot Djurgården senast.
-- Vi tappade alla riktlinjer. Så får det inte se ut och det har jag påtalat för spelarna, sa han.