lördag 24 januari 2009

Jag hade fel (igen)

Ber allra ödmjukast alla LHC-supportrar om ursäkt om jag orsakat någon oro inför bortamötet med Modo.

Jag hade fel.

För vilken gång i ordningen vet jag inte.

Jag har slutat att räkna för länge sen.

Det blev seger, 3--1, i Övik och var ännu en stabil och gedigen insats utanför Cloetta center. Pekka Saravos 1--0 var hur snyggt som helst, Ivan Majesky hur bra som helst och Modo nästan hur ineffektivt som helst.

Daniel Henriksson, LHC-målvakten, inte att förglömma.

Strålande.

Både under matchen och när han i segerintervjun efteråt fick frågan hur han kände inför det faktum att LHC värvat finske stjärnmålvakten Mika Noronen.

-- Det är proffsidrott vi håller på med. Vill klubben stärka laget är det det som gäller. Det är inget att gnälla över. Jag hoppas att vi kan sporra varandra, sa han.

Han såg cool ut.

Vad jag förstått kom förresten inte värvningen som en överraskning för Henriksson. Redan för två veckor sedan fick han veta att Noronen var på ingång.