måndag 12 januari 2009

Kul med reaktioner

Kul med så många reaktioner på min krönika angående Johan Fransson.
Bara några klargöranden.
Jag förstår att Fransson just nu inte tar plats bland sex backar. Han har inte varit tillräckligt bra under hösten. Det har jag inga problem med.
Hela resonemanget handlar överhuvudtaget inte om han varit bra eller dålig. Det handlar om psykologi, vad som möjligen kan göra en spelare bättre.
Jag köper inte att Fransson fick sitta kvar på bänken när det faktiskt saknades en spelare mot Rögle. Visst, det var en forward för lite, men backen hade kunnat göra ett fullgott forwardsjobb i en fjärdekedja. Om inte annat för att förbättra ett, antar jag, taskigt självförtroende.
Här är förresten en länk till krönikan om ni inte läst den. Tyck gärna till här på bloggen också!
http://www.corren.se/archive/2009/1/12/k2384cty7khpasa.xml