lördag 27 mars 2010

Det blir en rysare

Har haft en ledig dag i dag och laddat batterierna inför morgondagen.
Det är verkligen extremt mycket på spel i Göteborg.
Precis som det var i går.
Försöker komma fram till någon slags känsla och om jag nu skulle tvinga mig själv att tippa så säger jag -- sorry, alla LHC-fans -- att Frölunda vinner det här.
LHC har haft dubbla chanser att vinna i Scandinavium, men inte tagit någon.
Det kan straffa sig.
Janne Niskalas 1--1-kvittering med 28 sekunder kvar av tredje kvarten kan mycket väl ha avgjort hela serien. Om inte om hade varit och LHC hållt undan där -- då tror jag att semifinalplatsen redan varit säkrad.
Sånt där vet man naturligtvis inte, men ändå.
Utgår från att LHC börjar med samma uppställning som senast, förutom att Fredrik Norrena kliver in i målet igen. Utmaningen blir att spela samlat och defensivt starkt -- utan att det för den delen blir för passivt och avvaktande.
Aggressivitet har varit ett vinnarvapen i kvartsfinalserien, men det får inte gå över styr och bjudas på onödiga och adrenalinstinna utvisningar i offensiv zon (lex Jämtin och Blomdahl).
Skrev i början att jag eftersökte någon slags känsla.
Nu vet jag.
Det blir en rysare.
Igen.