tisdag 30 mars 2010

Vinst i kväll -- då blir det final

Det är väl egentligen mot allt bättre vetande, men OM LHC vinner mot Frölunda i kväll -- då tror jag att det blir final.
Då tror jag att mentala spärrar släpper, då tror jag att Djurgården besegras i semifinalen, då tror jag att det blir HV--LHC i final. Jag har inga direkt taktiska förklaringar eller annat till grund för tipset.
Det är mest en känsla som växt sig starkare under de senaste dagarna.
Men, som sagt, först gäller att vinna i kväll.
Många tycks tro att det här redan är avgjort och har börjat prata om matchen på torsdag. Det är livsfarligt att ens tänka tanken. Det är inte på länga vägar avgjort.
Favoritskap kan vara ett tungt ok att bära och det gäller att stänga ute alla eventuella tvångstankar. Ut och njut av festen, det är få förunnat att få uppleva en direkt avgörande match på hemmaplan.
Det är så LHC måste tänka.
Lätt att säga, svårare att göra.