söndag 28 mars 2010

Rapport från Göteborg

Kollega Calén -- som är en jävel på göra två saker samtidigt -- räknade antalet trappsteg upp till pressläktaren i Scandinavium.
Han kom fram till 54.
Kollega Kustvik suckar över att vi är på plats så tidigt och hävdar bestämt att spelarbussen inte ens hade lämnat Linköping när vi kom hit. För första gången i historien hoppade han förresten över ett besök på McDonalds alldeles härintill.
Men dagen är ju inte slut än.
Nåväl, Mikael Håkanson var i alla fall på plats och intervjuades av Leif Boork i spelargången. Båda såg laddade ut. Framförallt Håkanson.
-- Känns oerhört ovisst, sa Boork. Ska du på hockey-VM, förresten?
-- Absolut, sa jag.
-- Okej, då vi ses då. Eller förresten, vi kanske ses redan på tisdag.
-- Det vet man aldrig.
Men jag får väl stå fast vid mitt tips till sambon (Frölundasupportern, ni vet) innan jag åkte.
Jag tror att Frölunda vinner det här med 4--1.