fredag 19 mars 2010

Fyra tacklingar av Hlinka

Ledig idag, men hann med ett snabbesök på LHC-träningen i Cloetta center.
Av det lilla (typ fem minuter) jag såg var alla med på isen.
Det blir säkerligen samma lag i morgon.
Pratade med Johan Hemlin, sportchefen, och han gillade inte alls det som stod i Corren. Framförallt hade han svårt att förstå kritiken mot Jaroslav Hlinka.
Jag vidhöll att han inte var bra i två perioder mot Frölunda.
-- Gör han två poäng per match i slutspelet ska i alla fall inte jag klaga, sa Hemlin.
Dessutom visade tydligen tacklingsstatistik att Hlinka delade ut fyra rejäla tacklingar under matchen.
Jag såg två, men missade resten.
Det får jag erkänna.
Hlinka fick en tvåa (godkänt) i betyg och det tycker jag fortfarande var rätt. Däremot hade tryckfelsnisse smygit sig in när det gällde Magnus Johansson (skulle varit en trea) och även Tony Mårtensson och Mikael Håkanson borde ha fått ett snäpp högre betyg.
Ibland blir det fel i stressen.