söndag 7 mars 2010

Om Modo, Vasaloppet och under bältet

Vilket lag vill möta Modo i slutspelet?
Ingen.
Kan Roman Malek hålla formen i målet har Foppa & Co potential att ta sig hela vägen till SM-guld.

På väg till volleybollen i Sporthallen idag passerade jag LHC-tränare Magnus Hävelid. Han såg ut att ha varit på Ikea, eller något annat liknande ställe, och handlat.
Det som skulle bäras ut ur bilen verkade både stort och tungt.

Roligaste kommentaren under volleybollen:
"Tom Edgar, 212 centimeter i kalsongerna", sa speakern.
Hm.

Mer på avdelningen under bältet:
"Jag försökte hänga med de i fältet som jag legat med", sa Jenny Hansson, som blev damtvåa i Vasaloppet.
Hm.

Alltid lika kul att följa tv-sändningen under de nio milen till Mora. Som sportjournalist måste du någon gång ha upplevt den häftiga starten i Sälen. Jag har gjort det två gånger.

Dessutom har jag faktiskt tagit mig förbi Smågan, Mångsbodarna, Risberg, Evertsberg, Oxberg, Hökberg, Eldris och hela vägen till Mora.
Med bil.

Var det någon som på allvar trodde att Andreas Vinciguerra skulle kunna slå David Nalbandian?

Bra start för Mjölby Hockey i division 1-kvalet.
Jag skulle bli förvånad om inte Rydmarks gäng fixar det här.

10--1 till Vita Hästen i första play off-matchen mot Hudiksvall.
På bortaplan.
Man får väl säga att det ser rätt bra ut för vidare avancemang.

Heja Jessica Andersson i melodifestivalen!