tisdag 17 februari 2009

Det är inte okej att slåss

Har fått flera mejl under morgonen efter det jag skrev om disciplinnämndens domar i går.
Ett utdrag ur ett av mejlen:
"Det verkar på alla som om Jämtin är oskyldig bara för att Sundlöv också är en känd hetsporre. Om Jämtin fått mer hade det bara varit för att det var Jämtin, skriver du i bloggen!!!! Jämtin, Sundlöv och materialaren slogs och det är tamigfan allvarligt så det räcker till."
Därför ett klargörande:
Nej, jag tycker inte att det är okej att slåss. Nej, jag tror inte att Andreas Jämtin är helt oskyldig. Har skrivit det flera gånger här under de senaste dagarna.
Däremot är det faktiskt så att domarrapporten friar Jämtin -- och om jag fattat rätt är det den som disciplinnämnden hade att ta ställning till.
Jag kommer aldrig att försvara slagsmål.
De hör inte hemma någonstans.