söndag 1 februari 2009

Tankar före läggdags

Har just avslutat Fotbollskanalen på fyran. Funkar alltid lika bra som "nedvarvning" efter hårt söndagsjobb och som "uppvärmning" inför läggdags.
Så fick jag också en anledning att skriva in ett resultat här.
Liverpool--Chelsea 2--0.
Oj, som vi behövde det.
Men jag antar att kollega Nilsson inte är lika nöjd.

På tal om det: kollega Mildaeus suckade tungt efter Man Citys 0--1.
Mot Stoke.
Trots en man mer i en hel halvlek.

Ingemar Johansson var en av våra absolut största. Världsmästare i tungviktsboxning . . . jag tror att det är svårt att förstå hur stort det var. Måste fråga farsan hur han upplevde den nattem 1959.

Tror inte att jag nämnt det här tidigare, men såg ni Jaroslav Hlinkas avslutning till 6--1 mot Modo i går? Han kom fri -- och drog iväg ett slagskott tre--fyra meter från målburen.
Rakt upp i krysset.

Som alltid lika kul i LHC:s omklädningsrum efter lördagsmatcherna. Oskar Emvall visade oanade målvaktstalanger, Karl Eriksson sköt höjdare och Nora Eriksson fick ta på sig pyjamasen.
-- Det är risk att hon somnar i bilen hem, sa pappa Jocke.

LHC-arna hade lagfest på lördagskvällen. Många av spelarna var synliga på Harrys.

Sami Torkki kommer säkert göra nytta i Modo.
Mot LHC fanns ingen energi alls.
Det var bara en massa gnäll.

Frågade Andreas Pihl om han inte funderade på att ge igen på Jeff Ulmer för den onödiga pååkningen.
Han skakade bara på huvudet.
-- Du är kanske för gammal för sånt, sa jag.
Han log.
-- Önskar jag kunde säga det, men det håller väl inte riktigt. Men jag har lovat att lugna ned mig och inte göra några dumma grejer, sa han.

Godnatt.