tisdag 24 februari 2009

Extremt viktig match

Känns som extremt viktig match för LHC mot Södertälje. Efter fem raka förluster måste det bli seger för att inte krissnacket ska ta riktig fart. Vinst -- och LHC kan faktiskt vara tvåa i tabellen.
Så jämnt är det.
Men viktigast är att bryta den negativa trenden i tid före slutspelet.

Laget ser i stort sett ut som senast. Jag gillar att Mattias Carlsson verkligen får chansen i en bra omgivning -- men ställer mig samtidigt lite undrande över att ha Tomas Surovy i fjärdekedjan.
Inte för att han visat så mycket i vinter -- men ska slovaken göra riktig nytta känns det som han måste upp ett par snäpp i hierarkin.

Tog nyligen ett snack med gamle LHC-profilen Andreas Kreü. Vi pratade bland annat om publik och att åskådarsiffrorna varit så bra i Cloetta center under säsongen.
-- Men idag kan jag inte tänka mig att det kommer mer än 5 500, sa Kreü.
Det tror inte jag heller.

Trevlig återförening för kvalseriehjältarna i lördags, berättade just Martin Knold. Mike Helber hade tydligen fått en och annan gliring för att han var med på isen.
Det ska han få av mig också nästa gång vi ses.

Noterar att Jim Brithén placerat Linus Klasen, SSK:s bästa poängplockare, som trettonde forward på den officiella laguppställningen.
Antar att pucktrollaren inte riktigt anses passa in i systemet.

Bara en sak till (som inte har ett dugg med hockey att göra): tänk att så många bryr sig så mycket om att Victoria ska förlova sig. Jag blir alltid lika förvånad över att folk har en så rojalistisk ådra.