söndag 22 februari 2009

Söndagstankar om stort och smått

Klar förlust för Mjölby i första play off-matchen mot Karlskrona, men känns ändå som om Rydmarks grabbar har chansen inför returen i morgon kväll. Det var trots allt länge jämnt och nu har Mjölby dubbla hemmamatcher -- och slipper spela inför 3 000 skrikande blekingar.
Det kan vända.
Det vore onekligen kul med ett prestigeladdat östgötamöte mellan Mjölby och Vita Hästen längre fram på den krångliga och nästan oframkomliga vägen till allsvenskan.

Färjestad vinner grundserien – och är, som jag sagt och skrivit tidigare, en mycket het guldkandidat.

Modos målsättning var att ta SM-guld. Nu är risken uppenbar för kvalserien och det är fullständigt ofattbart med det materialet. Fiasko är bara förnamnet. Jag tror fortfarande att det till slut blir Rögle som får följa Södertälje till ”helvetesserien”, men är långt ifrån säker.
Modo har inga målvakter och det är ingen bra förutsättning.
Jag förstår om det är många i Övik som mår dåligt.

Brynäs till slutspel – det hade jag absolut inte väntat mig. Till Niklas Czarnecki, tränaren, vill jag bara säga: respekt.

Rätt låtar vidare i melodifestivalen i går, även om kollega Nilsson fullständigt sågade att jag gillade Molly Sandéns ballad.
Vi har en något divergerande musiksmak, som Ingvar Oldsberg skulle ha uttryckt det.

På tal om Oldsberg: han blir inte lätt att ersätta i ”På spåret”.

Och på tal om det: som vanligt underhållande final i ett av världens bästa tv-program i fredags. Jag tog Gällivare på tio poäng.

Såg slutet av play off-matchen mellan HF Linköping och Jonstorp i går.
Snacka om dramatik, snacka om bittert för HFL.

Ursäkta, men nån som förstod varför Alexander Bard hade ridhjälm?

Över 12 000 åskådare när pånyttfödda Malmö slog Troja i allsvenskan.Wow.

1—1 för Liverpool mot Manchester City, men jag kan väl unna kollega Mildaeus den framgången. Och så länge Liverpool spelar med fullständigt hopplöse Dossena som vänsterback går det inte att hoppas på mer.

Det gör ont att skriva dessa rader, men: United vinner ligan igen. Tyvärr.

Kevin Nolans brutala och sinnessjuka tackling mot Everton var bland det värsta jag sett.

Axelskadade Magnus Johansson kan vara borta från VM i Bern.
Aj, aj.
Bland det värsta som kunde hända för Tre Kronor. Det drar ned slagkraften enormt.