söndag 30 november 2008

Om allt annat än hockey

Linköpings FC:s klubbledning har verkligen jobbat hårt de senaste veckorna, men nu ser truppen onekligen stark ut. Skrev en kort krönika i ämnet till lördagstidningen och avslutade något i stil med att ” . . . det hade inte skadat med en ytterback av klass också”.
Bara att ta bort.
Ett antal timmar senare blev det klart med Maria Karlsson från Göteborg.

Skitväder idag (också). Gör inget. Är visserligen ledig, men om jag läste tv-tablån rätt är det i eftermiddag både Man Utd—Man City, Chelsea—Arsenal och Frölunda—LHC. Låter som helt okej underhållning.
Och så en Wallander-deckare senare under kvällen.
Me like.

Jag är gräsänkling i helgen och har åtagit mig att leta fram adventsljusstakarna i det överbelamrade förrådet.
Det blir ingen lek, kan jag säga.

Nästan 3 000 kronor på topptipset i går. Vi är många på redaktionen som delar på det, men ändå. Nilsson och Mildaeus är våra spelorakel. Jag inser min begränsning, men betalar i alla fall.

Gillar verkligen Springsteens nya ”Working on a dream”.

Någon undrade om jag såg ”På spåret” eller ”Idol” i fredags.
Ha, vilken fråga.
Klart att man väljer Oldsberg, Hellberg & Co.
Spel mot ett mål, om vi ska tala idrottsspråk.

”Robins” är en annan tv-favorit.
Fantastiskt kul rockvideo när han mimade till Michael Bolton-klassikern ”How am I supposed to live without you?” till bilder av – Rickard Palm.

Som vanligt mycket snack om julkalendern så här års. Jag har en stor favorit genom åren: Albert och Herbert. Teskedsgumman och Kurt Olsson var också kul, om jag minns rätt.

Var och hälsade på min älskade mormor i Motala i går. Skulle fixa ett ärende i Vikingstad på vägen hem, så jag stannade till och tankade i Mantorp.
En bil stannade till, en kvinna vevade ned rutan och frågade på klingande norska.
--Ursäkta, men är det här Linköping?