tisdag 18 november 2008

Är det så enkelt?

Trevligt i LHC:s omklädningsrum efter matchen mot Rögle i går.
Många var väldigt nöjda och tyckte att det var en riktigt bra match. Eller det var vad de sa, i alla fall.
Jag var, och är, inte lika övertygad.
Stabilt och säkert. En dag på jobbet. Arbetsseger.
Typ.
-- Kändes som en match i lunken, sa jag.
-- Absolut. Kan jag hålla med om, sa Niklas Persson.
-- Och nu är det Schweiz nästa? sa jag.
-- Visst, vi åker efter träning och mat på tisdag. Sen hinner vi med en sväng till Skellefteå också. Alltid uppfriskande med en liten roadtrip, sa Persson och log.
Pratade lite mer med nummer 23 och Daniel Fernholm -- ni vet han med den utsökta smaken när det gäller favoritlag i engelsk fotboll -- om domare. Vi var alla överens om det märkliga i att när man väl satsar på dubbla huvuddomare i elitserien -- då blir det med en domare från Sverige och en från Finland.
Sjutton vet om de ens hade sett varandra tidigare.
Personligen kan jag tycka att det är ett sätt att nedvärdera rättskiparnas betydelse. Det är jättebra med två domare, men borde man inte då också satsa på samtrimmade par? Eller är det bara att sätta ihop vem som helst och tro att det ska fungera?
Är det så enkelt?
Det tror inte jag.