söndag 2 november 2008

Om makalösa Rögle, Halle Berry och bröderna Elm

Nog för att ingen hade trott att Skellefteå skulle slåss i toppen. Men att Rögle skulle leda elitserien . . . det är ta mig sjutton helt makalöst. Nu tror inte jag heller att Kung Kenny & Co blir kvar i topp, men att trots massor av skador ha svarat för den här inledningen är makalöst.
Det kan bli slutspel.
Det kan verkligen det.
Där ser man vad man kan göra när ALLA ödmjukt sätter LAGET före jaget och jobbar som om varje match vore den sista i karriären.
Ni får säga vad ni vill, men jag tycker att det är underbart.

. . . men vad ska man säga om Brynäs?
Sex raka förluster och . . . ja, det känns som om tränar-Czarnecki måste börja trolla igen.

Å andra sidan har väl elitserien aldrig varit så här jämn.
Perfekt.
Det kan hålla lunken på avstånd ett tag till.

Med min oerhört välutvecklade simultanförmåga (nåja) försöker jag kombinera bloggskrivande med Die another day" på trean.
Ingen av de bättre Bond-rullarna, även om den onekligen har vissa kvaliteter.
Inte minst Halle Berry.

Micke Pettersson på Kanallokal ringde och ville ha med mig i sportsändningen i morgon kväll.
Så mellan 18 och 19 kan ni ju välja en annan kanal.

Jösses, tre mål av Ronnie Sundin i går.

Har inte sett ett enda program av "Dansbandskampen". Har jag missat något?

Underbart citat när Canal plus intervjuade Slavomir Lener: "So it´s full gas now?"

Bara att gratulera Kalmar till fotbollsguldet. Tacka Broakulla för det.
Lästips: Malin Wollins intervju med Nanne Bergstrand och Henrik Rydström i Aftonbladet.

1--2 för Liverpool och då måste jag förstås, även om det smärtar, vara storsint.
Grattis, Tottenham. Grattis, Kustvik.

Jättekul för Linköpings FC med cupguldet i lördags. Men knappt någon marknadsföring och bara 379 åskådare på finalen på Folkungavallen var pinsamt.
Sen får det vara hur kallt som helst.