söndag 2 oktober 2011

Bra – och dåligt

Jag hoppas, som jag skrivit tidigare, att Färjestad har tålamod med Niklas Czarnecki, men nu måste resultaten komma. Nu måste det bli seger mot Frölunda i nästa match.
Annars tar Jörgen Jönsson snart över som tränare.
Det är ett tips som knappast behöver garderas.
Och jag fattar inte att det ska vara så svårt för någon utanför familjen att lyckas i Karlstad.

Luleås taskiga insats mot Timrå senast var det sämsta som kunde hända för LHC.
Nu blir det extra norrbottnisk tändning i Coop arena på tisdag.

VSK tvåa i sexan efter 4—1 i avslutningsmatchen mot Medevi.
Bra jobbat, boys.

Tre mål av Skellefteå mot Frölunda. Tre mål i numerärt underläge.
Det låter som något för Guinness rekordbok.

Frölundas segerrad bruten och frågan är vad det betyder för den närmaste fortsättningen.
Något säger mig att det kan bli några torskar till nu.

För er som högst eventuellt undrar: klart att Evertons utvisning i derbyt mot Liverpool var uppåt väggarna.
Däremot var det inget som helst fel på resultatet.

Fantastiskt avsnitt av "Starke man" på teve just nu.

Jag är för ung för att ha upplevt Sven Tumbas karriär, jag träffade honom aldrig -- men läser man alla hyllningar är det lätt att förstå att han var en av våra absolut största.
Vila i frid.

Ska inte djupare ge mig in i polemiken mellan några av mina bloggande kollegor. Men att inte LHC ska granskas, att det inte ska skrivas negativt när så är befogat faller förstås på sin egen orimlighet.
Och inte minst:
Om du aldrig skriver att något är dåligt – hur ska då någon kunna tro dig om du skriver att något är bra?

/ PB