fredag 28 oktober 2011

Trevlig kväll, sa Särkijärvi

Var på möte i förmiddags.
På vägen dit gick jag på (jo, jag att det låter fjantigt, men jag kan ju inte säga att jag sprang på när jag inte gjorde det) Robin Figren vid Stångån. Flera av lagkompisarna gick i samlad trupp på andra sidan ån.
-- Hehe, vi kan ta lite olika vägar. Jag tog en genväg. Skönt att få lite frisk luft, sa Figren, lika trevlig som vanligt.
Har varit inne på det tidigare och jag hoppas att han inte fastnar i anonymiteten nu när Hlinka och Hlavac är på plats. Många vill testa Figren med tjeckerna, men det är möjligt att han inte anses tillräckligt stabil och defensivt stark för det.
Mikael Håkanson kan få fram till uppehållet på sig att visa att han är rätt komplement i stjärnkedjan.
Jag är inte säker på att han är det.
Figren, Andreas Jämtin (men det vore synd att spräcka JAS-kedjan när Söderberg är tillbaka) och Sebastian Karlsson är tre tänkbara, mer tempostarka alternativ. Till att börja med borde i alla fall den förstnämnde få lira där i power play.
Om Hans Särkijärvi vågar satsa på fyra forwards och bara en back i en av uppställningarna.

Pratade också med tränar-Särkijärvi senare under dagen. Han hade just handlat en köttbit till kvällen och var på lysande humör.
-- Har du sett matchen från i går? sa jag.
-- Njae. . . det var inte så mycket att se, sa han.
Sen surrade vi lite till om skadeläge och annat.
-- Trevlig kväll, sa han.
-- Du också, sa jag.

Räkna inte med att Pontus Petterström spelar mot Växjö.

Robin Persson närmar sig comeback, men får nog vänta till nästa vecka. Om han nu platsar. Albin Lorentzon var inget vidare mot Modo, men behövs med sin tuffhet. Tycker jag.

/ PB