lördag 22 oktober 2011

Om Norrena. . . och lite annat

Har medvetet valt att inte ge mig in i debatten om det som hände i spelargången i onsdags.
Nu har LHC tagit avstånd, nu har Fredrik Norrena bett om ursäkt -- för mig är saken därmed utagerad.
Norrena väljer att inte göra några fler intervjuer med Corren, det är hans beslut och jag kan bara säga att jag av många anledningar tycker att det är trist. Vilket jag också sa när vi pratade i går eftermiddag.
Nog om det.

Hade själv en redigeringsfredag och har en ledig lördag, men tänkte försöka följa tv-sändningen från Skellefteå. Klart spännande att se vad kan H & H kan åstadkomma så här direkt.
Förra året gick det inget vidare i debuten. Förförra året gick det alldeles utmärkt.
Ingen ska tro att det är två (reströtta) frälsare som anländer. Ingen kan kräva stordåd så här direkt.
Men rätt utnyttjade och med rätt inställning från även de övriga, då kommer tjeckerna att göra det här laget åtskilligt vassare. Från ett lag som inte kan vara säkert på en plats på övre halvan till ett lag som kan -- upprepar kan! -- vara med och slåss om SM-guldet.
Men när elitserien är så jämn finns inga garantier för någonting.

Skulle LHC framåt våren inte ta sig vidare till åtminstone SM-semifinal är säsongen ett misslyckande.
Det var den inte i fjol.
Stryk mot Skellefteå –- som sedermera tog sig hela vägen till final -- med uddamålet i sjunde och avgörande kvartsfinalen efter en kul och svängig matchserie.
Godkänt?
Nej.
Men misslyckande?
Nej, inte det heller.

Nu lär Skellefteå, precis som då, starta i tempo furioso, då gäller det att stå emot och allt eftersom växa in i matchen.
Då finns chansen till poäng, men jag tror inte att det blir någon.
Jag tror på hemmaseger.
Ska vi säga 4--2?
/ PB