torsdag 27 oktober 2011

Figren borde spela mer

Jag tyckte inte ett dugg synd om LHC efter förlusten i Karlstad.
Dels var Färjestad var riktigt bra, dels var det för många taskiga utvisningar som togs.
Däremot tyckte jag synd om Robin Figren.
Med tanke på hur det såg ut, med tanke på allt spel i box play, kändes det knappt som han fick spela. Och han fick inte en enda chans i power play, trots att spelet i den spelformen haltade rejält.
I min värld borde Figren vara med i en av två fem mot fyra-formationer.
Varför inte använda Hlavac som back och spela med fyra forwards i en uppställning?
Hur som helst, att inte Figren har mer än åtta minuters speltid känns som resursslöseri.
I synnerhet om offensiven i övrigt är lika grå som höstvädret.

För att klargöra en sak:
LHC behöver i många matcher en energispelare som Martin Laumann Ylven.
Att jag tycker att han kan bänkas i kväll beror enbart på att han inte visat någon form på slutet.
Det är inte ett dugg konstigt med det.

Vore jag Pär Mårts skulle jag tjata rätt mycket för att få med Niclas Hävelid i landslaget.

Albin Lorentzon börjar kännas som en "Pihl-light".

Viktigast för LHC mot Modo: att visa rätt attityd och inställning.
Då ska det bli hemmaseger.

/ PB