måndag 6 april 2009

Grattis, Meja

Har haft ett ledigt och bloggfritt veckoslut. Kan behövas ibland. Har njutit av solen, umgåtts med systerbarnen -- stort grattis i efterskott till Meja, som fyllde åtta i förra veckan -- och sambo, jublat över Liverpools sena avgörande, köpt blomlådor, sovit länge, hälsat på hos mor och far, ätit tacos och morotskaka, upplevt VSK:s första förlust för säsongen . . .
. . . och ådragit mig någon slags förkylning.
Som vanligt.
Jag klarar inte av att vara ledig.
Har fortfarande några lediga dagar -- det blir så när det varit rätt intensivt under hockeysäsongen och vi schemalagt arbetar ett antal så kallade röda dagar -- men nu utlovas i alla fall ett och annat blogginlägg.
Såg bara sista delen av HV 71--Färjestad i går och . . . ja, jag vet att jag tippat guldfest i Jönköping. Kan väl säga att jag inte är lika säker längre. Det är alldeles för tidigt att räkna ut HV, det har redan vänts ett par underlägen i det här slutspelet, men att förlora på hemmaplan, att ha dubbla bortamatcher mot lagmaskinen Färjestad i Karlstad framför sig och att ha lagkaptenen Johan Davidsson uppenbart skadad.
Och Färjestad är varken Timrå eller Frölunda.
Det ser mörkt ut för HV.
Det är inte säga för mycket.
Förstår att alla inblandade i LHC håller tummarna för Färjestadsseger. Att få chansen till revansch och stora pengar i Champions league i höst skulle betyda mycket.
Och sen slår det mig att Jörgen Jönsson verkligen är värd att få avsluta en makalös karriär med ett guld.