fredag 24 april 2009

Två guld av tre möjliga

VM-premiär i kväll.
Antar att det blir som vanligt med hockey-VM. Det är väldigt många som tycker att det är ofta, det är väldigt många som tycker att det ligger för sent (jag kan förstå båda synpunkterna) -- men när det väl kommer igång så blir bara intresset större och större.
Själv hoppar jag över de inledande matcherna, men på onsdag går flyget till Schweiz. För min del blir det fjärde VM-turneringen plats och jag har onekligen ett rätt bra facit med två guld (Åbo 1991 och Riga 2006) så här långt.
Om det blir ett till?
Nja, det tror jag inte. Inte som det ser ut nu i alla fall.
Ser att Niklas Nordgren får lämna den svenska truppen och det låter som ett klokt val. I övrigt rapporteras det om följande svenska formationer på den nu pågående träningen:
Magnus Johansson, Tobias Enström, Loui Eriksson, Tony Mårtensson, Mattias Weinhandl.
Kenny Jönsson, Johan Åkerman, Linus Omark, Johan Harju, Martin Thörnberg.
Nicklas Grossman, Dick Tärnström, Niklas Persson, Rickard Wallin, Joel Lundqvist.
Calle Gunnarsson, Oscar Hedman, Mathias Tjärnqvist, Johan Andersson, Marcus Nilson.
Alla i de tre förstnämnda femmorna är så här långt anmälda till VM, plus Andersson och Nilsson i fjärdekedjan.