onsdag 29 april 2009

Välkommen till Bern

Välkommen till Bern.
Den schweiziska huvudstaden mötte med moln och duggregn och i hallen ska tydligen vara svinkallt. Kanske skulle ha tagit med den där täckjackan trots allt.
Nåja.
Det var tidig uppstigning – så tidigt att ni inte vill veta – och sen flyg från Norrköping till München och sen vidare till Bern. Det var inte mycket tid för bytet, men jag behövde inte plocka fram mina dolda Usain Bolt-talanger. Blev hämtad av en trevlig gentleman med en skylt som det stod Bern på som körde mig direkt till planet.
-- Oj, vilken service, sa jag.
-- Lufthansa, sa han.
Höll på att tappa byxorna redan i tullen i Norrköping, men det får man ta om man inte vill att det ska tjuta av bältet. Förvånansvärt lite folk på planet till München. Fick det till 16 passagerare, inklusive undertecknad, i ett plan med plats för tre gånger fler. Och det var inte ens i närheten av fullsatt till Bern heller.
Sämst var annars den plastinförpackade, inbrottssäkra och gummismakande smörgåsen.
Bänkgrannen på flyget var förresten förvillande lik Deco.
Men jag tror inte att det var han.
Han pratar knappast ryska.
Bis spöter!