tisdag 14 april 2009

Tankar efter påsk

I går var det samling med landslaget inför veckans Czech Hockey Games. Med sex LHC-spelare i truppen.
Tre av dem -- Magnus Johansson, Tony Mårtensson och Mattias Weinhandl -- är förstås självskrivna till VM.
Men sen?
Calle Gunnarsson, Niklas Persson och Patrik Zackrisson måste alla göra avtryck under turneringen i Tjeckien för att spela in sig i VM-laget. Svårt? Ja. Omöjligt? Nej. Vad är det som säger att Gunnarsson är sämre än Robin Jonsson och Oscar Hedman? Spontant känns forwardssidan starkare, men personligen är jag inte överdrivet imponerad av namn som Christian Berglund och Niklas Nordgren.
Det vore skitkul om Gunnarsson, Persson eller Zackrisson hängde med hela vägen.
Jag tror inte det.
Men jag hoppas.

Saknar ni Daniel Fernholm i svensktruppen?
Det är knäskadan från tidigare under säsongen som gör att LHC-backen inte är VM-aktuell.

Bengt-Åke Gustafsson nobbar tydligen Henrik Tallinder. Varför det?

Klockan 16 i eftermiddag inleds den beryktade sponsorupptakten i Cloetta center. Ska bli spännande att se vilka nya LHC-namn som presenteras. Kan inte tänka mig annat än att Fredrik Norrena är ett av dem.

Förre LHC-aren Niklas Olausson har gjort succé i Västerås och är högaktuell för elitserien. Både Södertälje och Luleå lär visa intresse.

Den nya Ben & Jerry-glassen i GB:s utbud . . . missa inte!

Blev inget premiärdopp i Vättern under påskhelgen. Jag skyllde på en lättare förkylning.

Ruskigt snyggt mål av Fernando Torres -- men att jämföra med Marco van Bastens kanon över Dassajev i EM 1988 var väl ändå att ta i?

Sambon insisterade på äggmålning i påsk. Mina blev . . . hm, annorlunda.

Däremot lyckades jag alldeles utmärkt med sconesbakningen.