tisdag 14 april 2009

Kapten Johansson

Det har varit många turer kring Magnus Johansson, Tony Mårtensson och Mattias Weinhandl under de senaste månaderna. Nu vet vi att två kommer hem till Linköping och att en blir kvar i Ryssland.
Jag har säkert själv bidragit med en del motsträviga uppgifter, men nu tror jag mig veta hur det gått till.
Så, för att reda ut det en gång för alla:
Johansson har hela tiden varit inställd på att återvända.
Weinhandl uttryckte tidigt att han ville stanna.
Mårtensson fick ett konkret erbjudande och vacklade under vintern.
Vad gäller Magnus Johansson är jag förresten rätt säker att han får ta över kaptenssysslan efter Joakim Eriksson. Inte för att Eriksson gjort det dåligt, absolut inte, men lagledningen lär inte missa chansen att satsa på en egen Linköpingskille med ett "C" på bröstet.
Jag tror på Johansson som kapten -- med Eriksson och Mårtensson som assisterande.