torsdag 9 april 2009

Weinhandl på familjemiddag

Fick tag på Mattias Weinhandl vid klockan nio i går kväll.
-- Hej, Per Bergsten på Corren här. Stör jag?
-- Äh . . . ja, lite. Vi är mitt uppe i en familjemiddag. Var det något speciellt?
-- Ja, Dynamo Moskva uppger på sin hemsida att det är klart att du blir kvar där en säsong till.
-- Märkligt. Jag har inte signat något än. Men vi har haft bra snack och det kanske kan bli något.
Jag räknar med att det bara är underskriften som saknas. Jag räknar med att Mattias Weinhandl lirar i Moskva även till hösten.
Det gör LHC också, det vet jag.
Om jag fattat saken rätt kommer hela uppgörelsen att presenteras på sponsorupptakten på tisdag. Jag vet att LHC kommer att ersättas med miljonbelopp, jag erfar att skyttekungen samtidigt skrivit ett längre kontrakt med LHC och jag utgår från att klubben fått in någon klausul som gör att samma situation inte uppstår nästa år igen.
Så borde det vara.
Då vet vi att Tony Mårtensson återkommer och att Mattias Weinhandl inte gör det. Frågan är vad som händer med Magnus Johansson.
Det är bara en känsla och den kan vara fullständigt fel -- men jag t r o r att backen spelar i Cloetta center i höst.