torsdag 29 september 2011

Fegt och segt i Timrå

Jag trodde på 4--2.
Men inte till Timrå.
Efter insatsen mot AIK senast trodde jag inte att LHC plötsligt kunde sjunka till så låg nivå.
Långa stunder var det uselt i Timrå.
Fegt, segt och jag vet inte vad.
Nu har jag en ledig kväll och såg bara matchen på tv, men tvekar inte att ge en etta i slutbetyg. Nu har LHC förlorat de två senaste bortamatcherna, mot de lag som spelar i kvalserien (?) till våren.
Det är inte bra alls.

Några reflektioner:

Jo, jag tyckte det var helt rätt att spela Engstrand i målet. Ska han visa vad han går för måste han få chansen även utanför Cloetta center. Nej, han var inte bra. De två första målen var styrningar, men det fjärde borde han definitivt ha tagit.

Har aldrig påstått något annat än att Norrena är etta, bara att det så här dags på säsongen är nödvändigt med en jämnare matchning.
Det gäller fortfarande.
Absolut.

LHC var för långsamt med pucken och spelade alldeles för ofta fast sig. Ingen spets, ingen energi. Tydligt hur många av backarna som har uppenbara problem när de hamnar under fysisk press.
Det sistnämnda är verkligen ett bekymmer som måste lösas.

Magnus Johansson bjöd på mycket. Johan Åkerman och Erik Andersson var inte bra heller. Avsaknaden av en stark, defensivinriktad försvarare blir också tydlig när man inte får undan motståndare framför målet.
Timo Pärssinen tackade och tog emot.
Två gånger.
Det är också ett bekymmer som måste lösas.

Nästan inga flygande anfall alls. Vilket i och för sig också är ett gott betyg till Timrå.

JAS-kedjan. . . var den med?

Albin Lorentzon kunde gott ha fått spela mer.

När det skulle jagas kvittering i slutperioden hände nästan ingenting.
Då heller.
Sällan jag såg LHC så tandlöst framåt.

Matt Murley var en personlig favorit under korta sejouren i Linköping. Jag förstår att LHC inte förlängde kontraktet i det läge man var då, men det är en klart bra och nyttig spelare.

Sämsta insatsen hittills?
Absolut.
Nog för att Timrå var desperat, men Skellefteå (0--4) är ett mycket bättre lag.

Sebastian Karlsson och Robin Figren var hyfsade.
Annars?
Nej.

/ PB