tisdag 6 september 2011

Helber bad om ursäkt

På plats i Globen för den sedvanliga upptaktsträffen.
Började med att Mike Helber, LHC-direktörn, bad mig om ursäkt.
-- Jag skällde på dig i bilen upp för att du skrev att vi skulle möta Frölunda i European trophy-slutspelet, sa Helber.
Men det ska ni ju.
-- Ja, jag hade inte fattat att det redan var klart. Du hade rätt. Jag ber om ursäkt och tog en kopp kaffe.
Jag avstod.
Ska möjligen lära mig att dricka kaffe när jag blir stor.
Annars verkar det mesta vara sig likt.
Ungefär samma folk som vanligt. Lika mansdominerat som vanligt. Niklas Wikegård lika nöjd som vanligt. Lika mycket surr som vanligt.
Snart dags för den officiella utfrågningen av respektive lag med tränare och spelare. Räknar med en och annan sanning och ännu fler klyschor.
Som vanligt det också.