lördag 24 september 2011

Mycket som var bättre

Puh.
En minst sagt intensiv dag på och utanför kontoret.
Började med felkörning på krokiga vägar, fortsatte motocross mitt ute i ingenstans, vidare med fotboll, diverse telefonsamtal, hockey från Övik via teven och avslutades med ytterligare telefonsamtal.
Och så en massa att skriva därefter.
Ungefär som en normal söndag.
Fast lördag den här gången.
Det är förklaringen till att det varit tyst här på bloggen fram tills nu.
Är inte så säker på att så många håller med mig, men trots förlusten tyckte jag att LHC gjorde mycket som var bättre än tidigare.
Bättre uppbyggnad. Bättre passningsspel. Fler samlade anfall.
Ja, det vill säga i två perioder.
Möjligt att det var en synvilla, men i den tredje såg LHC något tröttkört ut och blev för ofta fastnitat i egen zon.
Det avgjorde till slut.

Vad ska man tro om detta LHC?
Omöjligt att säga så här långt.

Ett mål och en assist. Robin Figren blev en injektion för offensiven. Enormt viktigt för LHC att fortsättningsvis ha mer än en kedja som kan producera. Eller till och med ha tre när H & H är på plats.

Inte Norrenas fel att det blev stryk, absolut inte, men jag har lite svårt att förstå matchningen av målvakterna.

Albin Lorentzon gjorde en helt okej säsongsdebut. Bäst av backarna var återigen Niclas Hävelid.

Såg inget vidare ut när Mikael Håkanson haltade ut mot omklädningsrummet.

Modo vann, men imponerade inte. Jag tror fortfarande att det blir en tuff säsong i Övik.

Viktor Fasth i AIK mot Frederik Andersen i Frölunda.
Vilka målvakter.
Klart att det blir 0--0 då.

Alldeles för tidigt att dra några slutsatser, men jag har rejäl ångest för att jag placerade Skellefteå så långt i förhandstipset.

Undrar hur Niklas Czarnecki mår efter den här starten? Och undrar hur snacket går i Karlstad?

Knappt en elftedel av serien. Tio elftedelar kvar.

/ PB